Næste event

  • 00 DAGE
  • 00 TIMER
  • 00 MIN
  • 00 SEK
+

Booking

Booking 2018

(er du garvet på Å-festival, og leder du blot efter datoer, så finder du dem længere nede på siden)

Fokuseret omkring gruppe booking

Fokus i systemet er på gruppe booking, så du kan komme til at ligge sammen med dine venner. Det betyder også, at i stedet for at være mange der forsøger at booke på én gang, kan I nøjes med at vælge én, der opretter en gruppe, og så kan alle I andre roligt følge trop, når denne ene har gennemført sin booking. Det er først når vi lukke gruppebookingen 27. april, at I ikke længere kan melde jer ind i den gruppe der er lavet.

Et online system med login

Fordi systemet bygger på, at I får eget login, kan I også logge ind, og se hvad I har betalt for, invitere flere ind på pladsen, bestille flere madbilletter osv. efterfølgende.

Derfor er det også meget vigtigt, at detaljer som e-mail er korrekt indtastet, ellers får I ingen bekræftelses e-mail eller mulighed for at logge ind.

Først til mølle – men uden pladsvalg

For at kunne gøre det muligt at gruppebooke, har det også samtidig betydet, at der ikke er mulighed for selv at vælge plads, fordi det afhænger af, hvor store grupperne bliver og hvor meget plads der er hvor.

Du har stadig indflydelse på, hvor du kommer til at ligge, da vi uddeler pladserne efter først til mølle, så dem der booker først bliver placeret så tæt på det store telt som muligt.

Det betyder samtidig, at vi kan udnytte pladsen bedre, da der så ikke er nogen tomme huller, men vi har pladsen fyldt op fra en ende af.

Det er heller ikke længere fast hvor de 3 grupperinger “almindelig”, “20+” og “familie” skal placeres. Det afhænger af hvor mange bookinger der er i grupperingerne, og hvilke områder det så bedst går op med pladserne. Det har også betydet lidt omdøbning af områderne i forhold til hvad de hed i 2016, som du kan se længere nede.

NB: Vi forbeholder os desuden ret til at flytte personer frem i “køen” for at tage hensyn til eksempelvis gangbesværede.

Booking step-by-step

Hermed en lyn intro til flowet i det nye bookingsystem:

  1. Først opretter du en bruger med alle dine personlige detaljer, inklusiv en kode til at logge ind efterfølgende.
  2. Dernæst vælger du:
    1. Typen af booking (vil du booke en almindelig plads, eller vil du booke en plads i 20+ zonen, familie zonen eller telt zonen?).
    2. Gruppe – Enten lav din egen gruppe, vælg den dine venner har oprettet, eller vælg “—Ingen gruppe—“, hvis du bare skal ind på den første den bedste plads.
    3. Om du vil betale separat – så får alle du tilføjer et link til at oprette sig på din plads, og så betaler de for sig selv.
  3. Udfyld detaljer for alle på pladsen.
  4. Bekræft info og gå til betaling.

Skal du booke dig ind sammen med andre, skal du derfor vente til gruppen er oprettet, men igen, det har du masser af tid til, da vi først lukker for gruppebookingen 3 uger før Å-festival.

Hvor booker jeg?

Så snart klokken er slået 12 den første lørdag i marts, er bookingsystemet igen åbent, og det vil være at finde på booking.aa-festival.dk.

Oversigt

Er du ny deltager på Å-festival, eller trænger du til at få genopfrisket, hvordan det nu lige er indrettet, kan du se en oversigt over pladsen nedenfor:
NB: Der kan komme ændringer ift. placering.

Det er delt op i områder med hver deres forbogstav:

  • “Skolepladsen (S)” med rækkerne “SA” – “SH” med i alt 134 pladser.
    I år er første halvdel af gaden 20+ område.
  • “Banepladsen (B)” med rækkerne “BA” – “BB” med i alt 44 pladser.
  • “Kanalpladsen (K)” med rækkerne “KA” – “KW” med i alt 223 pladser.
  • “Jeldwenpladsen (J)” med rækkerne “JA” – “JE” med i alt 84 pladser.
  • “Parkeringspladsen (P)” med rækkerne “PA” – “PH” med i alt 60 pladser.
  • “Legepladsen (L)” med rækkerne “LA” – “LG” med i alt 47 pladser.
    I år er gaden, vanen tro, dedikeret til familieområde
  • Telte ligger på teltpladserne, og får vi behov for mere plads, skal vi nok finde det.

Række “A” i hvert område er den række, der ligger tættest på Teltet, så du nu hurtigt kan se hvor en række ligger henne, bare ud fra dens bogstaver.

Vigtige datoer ang. booking

  • Booking åbner, som altid, første lørdag i marts kl 12.00 (3. marts).
  • Gruppebooking er muligt helt ind til 3 uger før å-festival (27. april). Booking fortsætter 2 uger endnu, men uden mulighed for at vælge gruppe.
  • De næste 1-2 uger bruger vi på at fordele pladserne, og der vil den der har booket pladsen få mail om hvilken plads I har fået tildelt.
    Bemærk: Teltpladser får ikke tildelt pladsnummer, da vi ikke kan afsætte specifikke pladser pga. den store størrelsesforskel på telte.
  • Én uge før Å-festival (11. maj) lukker online booking helt.
  • På Å-festival (18. maj) så husk din mail med pladsnummer, så du ved hvor du skal stille din campingvogn. Har du ikke booket noget endnu, er du selvfølgelig stadig velkommen! Vi har pladser nok! 🙂

Spørgsmål og svar

  1. Hvordan finder jeg ud af hvilken plads jeg har fået?
    Når gruppebooking lukker, finder vi ud af hvor store de overordnede grupper (Almindelig, 20+ og familie) er, og placerer dem hvor de bedst fylder området ud. Når det er gjort, får den der har booket pladsen en mail med information om hvilken plads I er tildelt.
  2. Hvad så hvis ikke jeg har valgt at deltage i en gruppe?
    Så skal du stadig vente på at vi finder ud af, hvor store grupperne før dig i køen bliver, men bare rolig der er god plads.
  3. Vi er rigtig mange, der kommer samlet – hvad med grupper i grupperne?
    Det er intet problem, så opretter I jer bare med undergrupper, og så sørger vi for, at I både kommer til at ligge i samlet flok og indbyrdes i de undergrupper, I har oprettet. – der er desuden ikke noget maks på gruppestørrelser.
  4. Hvad med betaling, hvordan foregår det?
    Det foregår med online betaling med kreditkort, men vi har nu udvidet med flere af de gængse korttyper som Visa Eletron og Mastercard Debet, så langt de fleste nu er dækket ind.

Rigtig god festival!